fredag den 25. februar 2011

Mercedes E270 diesel

Så er vi blevet bilejere påny, hurra-hurra! I den anledning skal vi atter engang huske at takke alle dem, der har bidrager privat, pr. mail og i vores lille hygge-forum med gode og gennemtænkte forslag. Det er så endt med, at vi faktisk har købt en bil, som vi aldrig har set, ikke engang på et billede. Det kunne lyde særdeles letsindigt, men det er det nu ikke. Ikke spor endda.

Sagen er i sin såre enkelthed, at vi har KØBT bil på fuldstændigt samme troskyldige måde, som vi selv SÆLGER ting til kunder, der belært af antageligt positive erfaringer (ellers kom de jo til en start næppe) blot tror på det, som vi siger. Heldigvis "fanger bordet" begge veje, for når folk udviser os tilstrækkelig tillid, så gør vi naturligvis også vores ekstraordinært bedste. I sådanne rene tillidssager går tilliden naturligvis ubetinget begge veje. Og sådan har vi så naturligvis købt bil.

Vores nye Mercedes kører stadigvæk rundt oppe i Nordjylland og er dermed pr. definition ikke ganske spritny. da disse vel pr. definition holder ganske stille. Vi kan først få den om knapt 14 dage, og det er forfærdeligt længe at vente på dette rustfrie automat-gearede vidunder med klimaanlæg og 6 cylindre og sager. Og i bonus den mulighed at køre os FULDSTÆNDIGT fordærvede i smadder på en motorvej med 215 km/t. Ikke at fristelsen til dette sidste er vældigt stor , dertil er især undertegnede stadigvæk uhyre taknemmelig for, at "Nornerne ikke klippede livstraaden " i sidste uge. "En "close shave", som det hedder hos "Walter and Gromit".

Nå, vi har som sagt købt denne "luksuriøse øse", fordi en anerkendt nordjysk hædersmand har sagt, at det er lige præcist den, som vi skal købe. Denne mand befinder sig godt nok lige i udkanten af finans-branchen, men selv der findes der ordentlige folk lidt endnu. Ihvertfald glæder vi os mægtigt til at se, hvad det er, vi har købt. Fruens glade halvmåne-ansigt igennem ruden bliver et huldsaligt syn.

Vi skal osse lige i samme ombæring lige demonstrere, hvor flinke vi selv er. Eller måske nærmere MÅ VÆRE, for ellers skete sådan noget vel næppe? Da en af vores gamle kunder var forbi i mandags og hørte om vores billøse situation, lånte han os simpelthen prompte sin bil hele ugen ud. Nu er lille Kramer Madsen nu også en formidabelt flink fyr til at starte med, men alligevel takker vi af hjertet.
Vores umiddelbare problem ved at leje en bil er, at vi sommetider er så længe ude, at vi bliver nødt til at medbringe vores hunde-kræ og den slags er ikke heldigt for kommende allergikere (eller rette REELLE allergikere, som ved en KOMMENDE lejlighed muligvis vil benytte samme bil). Ikke helt heldigt og desværre heller ikke til at undgå.

Nå, tilbage til virkeligheden, denne eneste rigtige "lakmus-test" for alle drømme og illusioner. Hvor ubetinget tillid og venskaber er både noget der ydes, og noget der nydes! Tak til jer alle, der har hjulpet.

6 kommentarer:

Blogger levesen sagde ...

Beklager at skulle hælde lidt salt i såret Poul, men den har altså kun 5 cylindre, den 2,7 motor. Til gengæld laver den 177HK og imponerende 400Nm ved 1800 omdr. og har en topfart på 232 km/t. Det er en rigtig tysker som gerne ligger i venstre bane på motorvejen:-)
Det allerbedste ved en MB er at de er lavet af tykt jern. Den vejer 1550 kilo og det skyldes bl.a. nogle enorme sveller af vanger som er så stærke, at de mindre værksteder ikke kan rette dem ud, hvis bilen har været i uheld. Deres opretterbænke er simpelthen ikke stærke nok. Kig i motorrummet på den når den kommer og savl over de store vanger der ligger i hver side. Det er altid mest synd for dem, som kører ind i en MB i et uheld.
Sådan en svend kostede jo lige i underkanten af 900K i 2003, så der er jo en del basiskvalitet i den bil som ikke slides væk på få år. Tillykke med den!

25. februar 2011 kl. 10.16  
Blogger Ruben sagde ...

Køb den som privatvogn og sælg KM til dit firma - den bliver for dyr om måneden at få den beskattet som firmabil med privat brugsret og hvis i får razzia som vi har fået det i Nordsjælland kan det komme til at koste en halv mille at køre i den privat hvis ikke den er det. Sælger du KM og fører kørselsbog kan du trække 3,? kr. ud af firmaet pr. KM skattefrit - og den kan vel rulle 10 km på en liter diesel - 20000 KM må du hive ud om året på den måde - 2000 liter diesel koster 20000 - du kan trække lidt over 60000 ud - så er der til afdrag forsikring, vægtafgift, service dæk og inddækning af brændstof på dit privatforbrug - tillykke med dytten :-))

25. februar 2011 kl. 11.10  
Blogger Poul M sagde ...

Jamen da osse tak til de sammenfaldende gode råd

25. februar 2011 kl. 11.30  
Blogger Thomas sagde ...

Tillykke med bilen og nu til det vigtige, kan Mercedes lave horn der er værd at lytte til eller holder man sig for ørerne og skynder sig væk?

25. februar 2011 kl. 12.55  
Blogger Poul M sagde ...

Det kan være, at det er dem der maler de sjove "Mazerati"-blå sjove Zu-højttalere med de endnu sjovere priser...
På et tidspunkt kom der faktisk en rigtig Mercedes-lakeret udgave af en jubilæums-Weller loddekolbe. Lakken faldt desværre af noget hurtigt og så derefter enestående dum ud, håber vores er lidt bedre.
Den er målt og der ER plads til et sæt Lockwood-boxe, Kim!

25. februar 2011 kl. 13.24  
Blogger Kim sagde ...

Jeg har ikke en dyt forstand på biler men så må det jo være den helt rigtige du har købt Poul!

Personligt havde jeg nok valgt en Ford GT men så kniber det med rummeligheden..

http://www.youtube.com/watch?v=0UAnlMNvK8Y

25. februar 2011 kl. 16.49  

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start