Lidt reklame

Dagen i dag er noget over-opfyldt med forskellige sidste-øjebliks leveringer. Der er 8 forstærkere og 40 studie-hovedtelefoner, som skal pakkes og så osse lige 2 PA-systemer til en lokal skole. Åh nej, osse et komplet infosystem med diverse monitorskærme og et større videokonferenceanlæg og så alt det løse. Heldigvis dulmer al denne travlhed den ulidelige spænding mens vi venter på noget mere JBL-skrammel fra en ganske veludstyret biograf. Trods årtilange ganske vist lidt perifere erfaringer fra denne sidste ægte bastion for ordentlig lyd, de lokale større biografer, mindes vi nu aldrig her i lokalområdet at have set blot noget, der ligner kvalitetsmæssigt. Til gengæld har vi set palle efter pallevis af ligegyldigt THX-certificeret bras. THX er som visse bekendt ikke et kvalitetsstempel. Heller ikke det modsatte, men alligevel har dette for Lucasfilm særdeles givtige salg af licenser på udelukkende NYE porodukter sendt hele generationer af langt bedre produkter i historiens skraldespand. Eller altså undertiden til vores lille kælder. THX er godt for noget eller måske nærmere NOGEN! Skidt for de mange, men så meget bedre for de få heldige, som får “skraldet”

Ellers skal vi lige til sidst inden pakkeriet fortsætter lige huske et spin-off fra lidt af vores ATC-eksport i den professionelle verden. En af vores gamle venner og kunder, Peter Stengaard i Los Angeles, “name dropper” os lige i nyeste nummer af Mix Online således:
“Stengaard’s introduction to the ATC family of monitors came from Danish friend Paul Mathiesen. “Paul is a total hi-fi nut and I heard the ATC SCM300ASL in his living room,” said Stengaard. “It was crazy. The ATCs deliver a rare combination of excitement and accuracy. I can get excited and I can get everyone else excited too, and yet I still have all the analytical clarity that I need to do my job. The only other ‘monitors’ I use are my laptop speakers and my car. I don’t need anything else.”

Nu er det altid godt med tilfredse kunder og det er jo det, som vores lille firma lever af i denne herlige professionelle verden. Og hvad skal Peter Stengaard så bruge sine nye formidable ATC-monitors til?. Jo, han skal naturligvis mixe musik i den absolutte verdensklasse med en artist så stor og kendt, at alle i min generation og dén senere kan huske mindst én begivenhed (eller blot utallige permutationen af samme med vekslende partnere), som fandt sted med hende her “pumpende løs” i baggrunden. Hele tiden, helt vildt, igen og igen og årti efter årti.
Inden nogen måske får alt for slibrige konnotationer så skal vi ile med at afsløre, at Peters aktuelle projekt såmænd er den ikke længere direkte purunge disco-dronning Donna Summer. Ikke engang som temmeligt meget yngre tidsmæssigt ikke helt overraskende fuldstændigt parallelt med denne skribent var hun direkte overdrevent saft-spændtstig. Om hun stadigvæk kan pumpe som i ungdommen får vi høre, i det mindste kommer det til at lyde som godt, som det overhovedet kan eller måske ligefrem bedre. Ak ja, branchen er ikke altid lige glamorøs, der skal osse arbejdes ind imellem. Og det vil så også gøre.

5 meninger om “Lidt reklame”

  1. Helt sovende kommer vi godt nok ikke til det i disse dage og det er vist godt for den fortsatte skarphed. Nå, det gjorde alle tiders fodbold-"bomber" Gerd Müller heller ikke og han kunne ikke engang spille fodbold..

  2. I forbindelse med at jeg læste lidt om indspildningen af Stevie Wonders "Song in the keys of life" i Crystal Sounds Studio i Los Angeles faldt jeg over, at de der brugte nogle George Augsberger monitors. Har aldrig hørt om dem før – Men poul, som orakel inden for den professionelle verden kender du dem vel?

    PS: Muligt Gerd Müller ikke var den store boldspiller, men han scorede et hav af mål, og så havde han lår som telefonpæle og var i øvrigt bjørnestærk, hvilket gjorde ham til en hård nyser at holde nede for ethvert forsvar.

  3. Auspurger er såmænd blot en af en lang række kompetente konsulenter i studiebranchen, som har fiflet lidt med egne kombinationer af højttalerenheder fra anerkendte producenter i sin egen hjemmebyg-virksomhed. Da de fleste af disse lavede deres egne studiemonitors med egne enheder gjaldt det altid om at "krydse" fabrikaterne for på den måde at være udenfor konkurrence. Det gør Auspurger naturligvis osse.
    En anden, som undlod at gøre det, Andy Munro (manden bag Dynaudios monitor-satsning igennem underfirmaet Dynaudio Acoustics) blev senere naturligvis "shuntet" Enhver idiot kunne jo se, at Dynaudios monitors blot indeholdt Dynaudio-enheder og derfor kunne Munro ikke sælge meget "mystik" med naturligvis.
    Med hensyn til Müller, altid respekt fra denne hårdtarbejdende skribent for folk, der kan "sparke lortet i kassen", det er altid det vi prøver på selv.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *